Cybercity hængt ud for elendig kundeservice

Trods massive investeringer, der har bragt supportafdelingen op på 500 mand, måtte Cybercity i går se sin kundeservice stemplet som håbløs.

Selvom man gentagne gange har forsøgt at sige sit abonnement op, kan man stadig risikere at blive afkrævet penge af Cybercity. Endda mange penge, som det kræver mange besværligheder at undgå at betale, for selskabets manglende evne til at modtage opsigelser kan resultere i, at sagen mange måneder senere sendes til inkasso.

Det kom frem i DRs forbrugerprogram Kontant i går aftes.

Efter at seks forbrugere havde fortalt om deres oplevelser med en kundeservice, som virkede decideret håbløs, kunne selskabets direktør for kundeservice kun beklage det skete og spagt fastholde, at sagerne ikke er repræsentative for Cybercitys generelle serviceniveau.

At Cybercity blev udsat for en heftig imagemæssig dukkert, må selskabet bare leve med, erkender pressechef Peter Glüsing i Cybercitys ejerselskab Telenor.

Han forklarer overfor ComON, at de seks sager fremstillet i Kontant, stammer fra før firmaet begyndte en oprustning af supportafdelingen. Denne blev kraftigt udvidet i forbindelse med overførslen af kunder fra Tele2, som Telenor købte sidste år.
Tele2-kunderne har fået tilbud om at flytte deres abonnementer over til de øvrige Telenor-selskaber Cybercity, CBB og Sonofon.

"Vi viste godt at det ville blive en særlig udfordring at tackle flytningen af kunder. I forsommeren ansatte vi således yderligere 130 nye folk til vores supportafdeling, så den kom op i alt 500 mand," forklarer han.

Men selv med så enorm en supportafdeling måtte Cybercity/Telenor alligevel se sig hængt ud som klassens dårligste elev når det gælder kundeservice. Det har skabt dønninger internt i organisationen, indrømmer Peter Glüsing.

Pressechefen siger til ComON, at de utilfredse kunder i Kontant-udsendelsen ikke afspejler det generelle niveau for kundetilfredshed i Cybercity, som er på linje med andre teleselskaber i Danmark. Det samme gør sig ifølge pressechefen gældende, hvis man ser på antallet af klager, som er indgivet over Cybercity i Teleklagenævnet.

Kontant-udsendelsen om Cybercity kan ses på nettet http://www.dr.dk/dr1/kontant
" target="blank">her.


Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S